Online edo aurrez aurrekoa
Modelos de ciudades e infancia.¿Cómo pensar una ciudad para la infancia? Hiri ereduak eta haurtzaroa. Nola pentsatu umeentzako hiri bat?
EUSKARAZ EMANGO DA
Urbanizazio prozesu geldiezin batean murgilduta gaude. Hiriek garrantzi gero eta handiagoa hartzen ari dira eta haiekin batera bertan bizitzeko beharren inguruko galderak areagotu egiten dira. Hirietan biziko den populazio kopurua igotzearekin batera, hiria bizitzeko era ezberdinak ere oholtza gainean jartzen ari dira. Kontraesanez beteriko bide honetan, eskubide osoko hiritarra bilakatzeko eskea inoiz baino indartsuagoa da. Halaere, demanda hauek kalera eta agenda publikora eramateko lerrobideak eta indar korrelazioak asko aldatu dira azken urteotan. XX.garren mendeko langilego eta kapitalaren arteko borrokek, produkzioaren esparrua lehenesten zutenak, kapitala eta bizitzaren arteko borrokek ordezkatu dute, erreprodukzioaren esparruan. Lefebvrek orain pare bat hamarkada iragarritakoa errealitate bihurtzen ari da, hots, urbanizazio prozesua bera bilakatuko zela kapitalismoaren motor nagusia, aktibitate ekonomikoaren menderakuntza gainetik astinduz.
Hiriak ardatz ekonomikoak dira, eta gero eta gehiago urrunduaz joan dira biztanleen beharretatik. Gaur egun, hiria nola bizi galdegitean, subjetu berrien inguruan egiten da gogoeta. Haien artean, haurren behar eta eskubideen inguruan. Hirien egitura, zerbitzuen kokapena eta horien eskaintza ez dira zorizkoak edo inprobisatutakoak. Hirien plangintza prozesua ezagutzeak eta historian izan duten ibilbidera hurbiltzeak, bere benetako eragina ulertzen lagunduko digu. Era berean, haurren eskubideak bermatzeko dinamikak, proposamenak eta proiektuak sortzen lagunduko digu.
1959ko Haurren Eskubideen Adierazpena onartu zenetik, haurtzaroa eta haren eskubideak, hala nola garapen osasungarrirako eskubidea edo jolaserako eskubidea, hainbat araudi eta akordiotan agertu dira. Eskubide horietatik bertatik dator autonomiaren eta parte-hartzearen beharrezko garapena. Haurren eta nerabeen partaidetzarako eskubidea, Haurren Eskubideei buruzko Konbentzioan aitortua, eta beren bizitzetan eragina duten erabakietan esku hartzeko eta parte hartzeko eskubide bezala definitua.
Testuinguru honetan, haurren parte-hartzea errazten edota bermatzen duten hainbat mekanismo garatzen eta abian jartzen hasiak dira, baita haurren garapen integrala eta osasungarria ahalbidetuko duten eta hiriak haurrentzako ingurune lagunkoi bihurtuko dituzten dinamikak eta espazioak sortzen ere. Oinarri pedagogikoetan errotutako ekintzak, haurrei begirada ezberdina eta rol aktibo eta protagonista ematea ahalbidetzen dutenak.
Umeak kontuan hartzen dituen hirigintza berri baten begirada jorratuko dugu, hiriak eraiki eta bizitzeko beste erak aurkitzeko.
- Lekua eta datak
- 2023/12/11 - 2023/12/20
Irakasguneak: 2002
Lekua: UNED Bizkaia
- Orduak
- Eskola-orduak: 10
- Kredituak
- 0.5 kredituas ECTS.
- Online edo aurrez aurrekoa
- Aurrez aurrekoa aukera dezakezu edo online zuzenean edo geroratuan jarraitzea.
- Programa
- 2023/12/11
- 16:30-18:30 h. o Hirigintzaren historia.
o Hiria norentzat?- Aritz Tutor Antón Licenciado en Geografía por la UPV - EHU y Doctor en Geografía por la Universitat Auónoma de Barcelona (2018). Investigador posdoctoral, en el Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación, de la UPV/EHU
- 2023/12/13
- 16:30-18:30 h. 16:30-18:30
o Sujetu berriak, begirada berriak.
o Zein espazio produzitzen da hirietan?- Aritz Tutor Antón Licenciado en Geografía por la UPV - EHU y Doctor en Geografía por la Universitat Auónoma de Barcelona (2018). Investigador posdoctoral, en el Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación, de la UPV/EHU
- 2023/12/18
- 16:30-19:30 h. 16:30-19:30
o Hiri guneak eraldatuz haurren parte-hartze aktiboaren bidez
Eskolabideak, Ibilibide Iberdinamikoak,...- Naiara Berasategi Sancho Graduada en Educación Primaria, Maestra en Educación Especial, Socióloga, Politóloga y Doctora con mención internacional por la UPV/EHU
- 2023/12/20
- 16:30-19:30 h. 16:30-18:30
o Haurtzaroaren partehartze aktiborako lege eta hitzarmenak.
o Haurtzaroaren partehartzearen egungo egoera.
18:30-19:30
o Teoriatik praktikara, orokorretik bertakora.
o Hiri proposamenak haurren begiradatik: Tonucci. Ciudad Bambina.- Ainhoa Arizmendiarrieta Fernández Graduada en Pedagogía por la UNED, con un Máster en Sexología. Es docente en Secundaria y Formación Profesional, y Profesora tutora de Educación Social y Educación Infantil en UNED Bizkaia
- Naiara Berasategi Sancho Graduada en Educación Primaria, Maestra en Educación Especial, Socióloga, Politóloga y Doctora con mención internacional por la UPV/EHU
- Jarraitzea
- Jarduera honetan ikasleak aurrez aurre parte hartzeko aukera du edo online zuzenean edo geroratuan jarraitzea, ikastetxera joan beharrik gabe.
- Izen-ematea
Leku-kopuru mugatua "aurrez aurreko modalitatean". Mesedez, matrikula egiterakoan, adierazi zein asistentzia motarekin egingo duzun jarduera.
Modalitate presentzialean, saioen% 85era joan behar da ziurtagiria eskuratzeko.
Online modalitatean, autoebaluaziorako galdetegi bati erantzun beharko zaio.
Kontuan izan zure matrikula-eskabidean emandako datuekin ziurtagiriak egiten direla; ziurtatu zuzenak direla eta osorik daudela.
| Arrunta | UNED eremua |
---|
Prezioa | Dohain | Dohain |
---|
- Zuzendaria
- María José Mudarra Sánchez
- Profesora del Dpto. MIDE II (Orientación Educativa, Diagnóstico e Intervención Psicopedagógica) de la Facultad de Educación de la UNED
- Hizlariak
- Ainhoa Arizmendiarrieta Fernández
- Graduada en Pedagogía por la UNED, con un Máster en Sexología. Es docente en Secundaria y Formación Profesional, y Profesora tutora de Educación Social y Educación Infantil en UNED Bizkaia
- Naiara Berasategi Sancho
- Graduada en Educación Primaria, Maestra en Educación Especial, Socióloga, Politóloga y Doctora con mención internacional por la UPV/EHU
- Aritz Tutor Antón
- Licenciado en Geografía por la UPV - EHU y Doctor en Geografía por la Universitat Auónoma de Barcelona (2018). Investigador posdoctoral, en el Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación, de la UPV/EHU
- Hartzaileak
- Hezkuntzako eta Hiri Geografiako gaur egungo eta etorkizuneko profesionalak, eta gaian interesa duen edonor
- Eskatutako titulazioa
Ez da aldez aurreko titulaziorik edo prestakuntzarik eskatzen.
- Helburuak
- Hirigintzaren historia baita hiriak bizitzeko moduan eragiten duten ikuspegiak ezagutzea
- Hirien espazioak norentzat, zergatik eta nola sortzen diren ulertzea
- Haurren parte-hartzeari buruz indarrean dauden legeak, akordioak eta konbentzioak aztertzea
- Hiria planifikatzeko garaian haurrak zentroan jartzen dituzten joerei buruzko egungo praktikak identifikatzea eta horietan sakontzea
- Metodologia
- Hirien urbanizazioaren historiari, haurtzaroko inpaktuari eta hirien eskubideei buruzko azalpen kontzeptual eta teorikoak
- Testuak irakurtzea, aurkeztutako gai bakoitzean sakontzeko eta eztabaidari gehitzeko
- Egungo jardunbideen, horien aukeren eta mugen proiekzioa eta azalpena
- Ebaluazio-sistema
- Online modalitatean, zuzenean zein aurrez grabatuta, autoebaluaziorako galdetegi bakar bati erantzun beharko zaio, azken saioaren grabazio lotura jasotzen denetik 15 egun naturaleko epean.
- Laguntzaileak
Antolatzen du
Laguntzaileak
Delegación de Estudiantes
Finantzatzailea
- Garapen Jasangarriaren helburuak
Jarduera honek honako Garapen Jasangarriko Helburu hauetan eragiten du:
- Argibide gehiago
- UNED Bizkaia
Ignacio Ellacuria parkea, 3
48920 Portugalete Bizkaia
944936533 / info@portugalete.uned.es