EspañolEnglishEuskeraCatalà

Extensión Universitaria

from July, 14th 2014 to July, 23rd 2014

English Conversation Workshop B2

  • Vitoria - Gasteiz

  • In-person

  • 1.0 credits

  • Extensión Universitaria

  • from July, 14th 2014 to July, 23rd 2014

In-person
from July, 14th 2014 to July, 23rd 2014

English Conversation Workshop B2

Print PDF

Curso intensivo de conversación en Inglés. Nivel B2.

Se trata de hacer partícipes a los estudiantes en la expresión y comprensión oral mediante la realización de diferentes actividades individuales, por parejas y en pequeños grupos para que desarrollen sus habilidades orales de comprensión y expresión en inglés.

Dates and places
From July, 14th 2014 to July, 23rd 2014
09:30 to 12:00 h.
Spaces where it takes place: AULA-06
Lugar:

Centro Asociado UNED Vitoria-Gasteiz.


Hours
Teaching hours: 20
Credits
1 credit ECTS and 2 credits open elective.
In-person
This activity is developed in presence.
Program
  • Monday, July, 14th 2014
    • 09:30-12:00 h. The continuous aspect: state verbs. The perfect aspect
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Tuesday, July, 15th 2014
    • 09:30-12:00 h. Present perfect simple. Indirect questions
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Wednesday, July, 16th 2014
    • 09:30-12:00 h. Quantifiers: few / little vs a few / a little. Definite and zero articles
      Modal verbs (future and past)
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Thursday, July, 17th 2014
    • 09:30-12:00 h. Narrative tenses: past simple, past continuous, past perfect (simple and continuous). Used to, would
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Friday, July, 18th 2014
    • 09:30-12:00 h. The passive. Continuous passive and –ing form, passive infinitive, discourse uses
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Monday, July, 21st 2014
    • 09:30-12:00 h. Ungradable adjectives; use of very, really, extremely, etc. Position of adverbs in the sentence.
      Relative clauses: comment clauses, use of prepositions. Reduced relative clauses.
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Tuesday, July, 22nd 2014
    • 09:30-12:00 h. Reported speech. Reporting verbs
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
  • Wednesday, July, 23rd 2014
    • 09:30-12:00 h. Conditionals
      • Nekane Ramirez de la Piscina Audicana Coordinadora. Tutora CUID
Enrollment
  Ordinary enrolment
Fee150 €
Directed by
Mónica Aragonés González-Teja
Directora CUID
Lecturer
Nekane Ramirez de la Piscina Audicana
Coordinadora. Tutora CUID
Aimed at
Público en general interesado en mejorar su conocimientos de inglés.
Nivel B2.
Prerequisites

No se requiere ninguna titulación, pero sí un nivel de inglés B2.

Goals
Desarrollar las habilidades orales de comprensión y expresión en inglés.
Methodology
Se plantearán diferentes temas sobre los que trabajar y se realizará especial hincapié en unidades gramaticales y de vocabulario que irán trabajándose en las diferentes sesiones. Asimismo, se trabajará la pronunciación.

Contenidos:
1) The continuous aspect: state verbs. The perfect aspect
2) Present perfect simple. Indirect questions
3) Quantifiers: few / little vs a few / a little. Definite and zero articles
4) Modal verbs (future and past)
5) Narrative tenses: past simple, past continuous, past perfect (simple and continuous). Used to, would
6) The passive. Continuous passive and –ing form, passive infinitive, discourse uses
7) Ungradable adjectives; use of very, really, extremely, etc. Position of adverbs in the sentence
8) Relative clauses: comment clauses, use of prepositions. Reduced relative clauses
9) Reported speech. Reporting verbs
10) Conditionals
Grading system
Evaluación continua de los alumnos a través de su participación en las diferentes sesiones.
More
UNED Vitoria-Gasteiz
Pedro de Asúa, 2
01008 Vitoria - Gasteiz Álava
945 244 200 / secretaria.alumnos@gasteiz.uned.es
Saltar al contenido
  • Facebook

  • Twitter

  • UNED