EspañolEnglishEuskeraCatalàGallego
  • Vila-real

  • Online

  • 2.0 credits

  • Extensión Universitaria

  • from October, 22nd 2025 to May, 20th 2026

Online
from October, 22nd 2025 to May, 20th 2026

Escriure en català. IV Taller pràctic de narrativa

Print PDF

Aquest taller és estrictament pràctic i es basa en l´escriptura literària tutelada pel professor.  A partir d'unes propostes concretes d'exercici, els alumnes redactaran diversos textos literaris que seran sotmesos a distintes fases de revisió i reescriptura, i a una correcció final del professor, per tal de millorar-los i amb l'objectiu que els alumnes coneguen quina és la pràctica real de l'escriptura literària. Tot i que no hi ha classes teòriques, com a tals, el professor facilitarà als alumnes les ferramentes de consulta imprescindibles perquè puguen realitzar adequadament els textos literaris objecte del taller. Els exercicis i la interacció amb el professor es realitzarà en qualsevol de les modalitats del català. 

IMPORTANT: Les hores que figuren associades a les jornades del curs tenen un caràcter purament orientatiu, ja que els alumnes podran accedir als continguts i organitzar-se el treball en l'horari que ells mateixos determinen. 

El professor del curs, VICENT USÓ (Vila-real, 1963), és ESCRIPTOR. Ha publicat prop de vint novel·les i ha estat guardonat amb premis literaris com el Ciutat d'Alzira, l'Andròmina o l'Enric Valor, a més d'haver quedat dues vegades finalista del Sant Jordi. A més, és autor de L'arquitectura de la ficció, on recull les principals tècniques i recursos de l'escriptura narrativa. Així mateix, ha col·laborat en diferents mitjans com El Temps, El País o À Punt Ràdio. Igualment, ha elaborat guions per a teatre de carrer i televisió.

Dates and places
From October, 22nd 2025 to May, 20th 2026
19:00 to 21:00 h.

Lugar:

Centro asociado a la UNED de Vila-real


Hours
Teaching hours: 40
Credits
2 credits ECTS.
Online
This activity is carried out exclusively online.
Program
  • Wednesday, October, 22nd 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament de la proposta d´exercicis.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, November, 5th 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament d´exercicis per a revisió pels alumnes.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, November, 12th 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament dels suggeriments dels alumnes per a la revisió final dels autors.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, November, 19th 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament de la 2a proposta d´exercicis. Inici de la revisió del 1er exercici pel professor.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, December, 3rd 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament d´exercicis per a revisió pels alumnes.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, December, 10th 2025
    • 19:00-21:00 h. Enviament del suggeriments dels alumnes per a la revisió final dels autors.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, January, 7th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament de la 3a proposta d´exercici. Inici de la revisió del 2n exercici pel professor.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, January, 28th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament d´exercicis per a revisió d´alumnes.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, February, 11th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament dels suggeriments desl alumnes per a la revisió final dels autors.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, February, 25th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament de la 4a proposta d´exercici. Inici de la revisió del 3r exercici pel professor.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, March, 18th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament d´exercicis per a revisió d´alumnes.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, April, 1st 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament dels suggeriments dels alumnes per a la revisió final dels autors.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, April, 15th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament de la 5a proposta d´exercici. Inici de la revisió del 4t exercici pel professor.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, May, 6th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament d´exercicis per a revisió d´alumnes.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, May, 13th 2026
    • 19:00-21:00 h. Enviament dels suggeriments dels alumnes per a la revisió final dels autors.
      • Vicent Usó i Mezquita 
  • Wednesday, May, 20th 2026
    • 19:00-21:00 h. Inici de la revisió del 5è exercici pel professor.
      • Vicent Usó i Mezquita 
Attendance
This activity is carried out exclusively online.
Enrollment
  Ordinary enrollment
Fee90 €
Directed by
Josep-Antoni Ysern i Lagarda
Coordinated by
Alejandro Ribes Ferrer
Pedagogo. Orientador Educativo. Profesor de Lenguas. Maestro de Educación Primaria con especialidades en Pedagogía Terapéutica, Audición y Lenguaje, Educación Musical y Lengua Extranjera. Director UNED y formador de formadores. Examinador en oposiciones y en pruebas de lenguas. Presidente de tribunal en procesos selectivos. Coautor de Pedagogías Accesibles.
Lecturer
Vicent Usó i Mezquita
Escriptor.
Aimed at
Públic en general.
Prerequisites

Ninguna.

Goals
El curs es podrá realitzar en català.  Les classes consistiran en redaccions de textos literaris breus a partir d'una proposta plantejada pel professor, revisió dels textos entre els alumnes matriculats i posterior reescriptura per part de l'autor a partir dels suggeriments plantejats. Finalment, tindrà lloc una revisió per part del professor. 
Methodology
El funcionament del taller reproduirà les quatre fases que s'apliquen en la narrativa:
1. Redacció d'un text literari breu a partir d'un plantejament que propose el professor amb l'objectiu de practicar determinades tècniques i recursos, durant 14 dies
2. Revisió per part dels alumnes d'un parell de textos d'altres companys, durant 7 dies
3. Reescriptura per part de l'autor de cada text d'acord amb els suggeriments dels companys, durant 7 dies
4. Revisió per part del professor, durant 14 dies
Les hores no presencials es dedicaràn a finalitzar la redacció i revisió des textos que queden pendents.
La comunicació entre professor i alumnes serà mitjançant correu electrònic.
Grading system
Els alumnes realitzaran les activitats d'avaluació proposades pel professor.
Objetivos de Desarrollo Sostenible

Esta actividad impacta en los siguientes Objetivos de Desarrollo Sostenible:

More
UNED Vila-real (Castellón)
Arrabal del Carmen, 82
12540 Vila-real Castellón
964523361 / cursos@vila-real.uned.es
Saltar al contenido
  • Facebook

  • Twitter

  • UNED