Portal Web de la UNED, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Logo de la UNED

Buscador general

Esta actividad no está aprobada y por lo tanto su contenido es susceptible de modificación o invalidez.
del 24 de noviembre al 2 de diciembre de 2017

INGLÉS PROFESIONAL PARA EL TURISMO

El curso articula el aprendizaje desde un enfoque comunicativo que permita adquirir el léxico relativo al área del Turismo. En consecuencia, se propondrán contextos relevantes tanto de intercambio y comunicación oral como de intercambio y comunicación escrita. Por lo tanto, gramática y léxico no se estudiarán de forma aislada, sino interrelacionados en situaciones profesionales típicas de la industria turística.

Durante el curso, se utilizarán textos y materiales formativos que introduzcan al profesional o estudiante en la diversidad cultural y humana inherente a la industria turística. Además, se le pondrá en contacto con textos y fuentes vinculados a los grandes retos de este sector, tanto desde la óptica del profesional como del consumidor.

Lugar y fechas
Del 24 de noviembre al 2 de diciembre de 2017

Lugar:

Aula UNED A Rúa-Colegio Manuel Respino


Horas lectivas
Horas lectivas: 30
Créditos
1.5 créditos ECTS y 3 créditos de libre configuración .
Presencial
Esta actividad se desarrolla presencialmente.
Programa
  • viernes, 24 de noviembre
    • 16:00-21:00 h. Unit 1. Ways of travelling and accommodation
      - Introduction. Concepts of "travel" and "tourism". Classification of tourists.
      - Travel motivations and tourist flows.
      - Finding accomodation. Accommodation types. Checking into a hotel.
      - Booking in advance. Cancelling a reservation. Last minute offers.
      - Complaint forms.
      - Means of transport and accommodation types. Hiring a car and booking a hotel.
      - Economic impacts of Tourism. Environmental impacts. The way to a sustainable Tourism.
      - Tourism resources in Galicia.
      • Alexandre Fernández Ramos Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
  • sábado, 25 de noviembre
    • 10:00-14:00 h. Unit 2. Tourist Information and Tourism Industry.
      - Jobs in the hotel industry
      - Travel itinerary. Giving tourist information
      - Telephoning. Polite questions. Starting and finishing calls.
      - Business correspondence. Writing an email to your future employer
      - New sale techniques used to open new markets.
      - Target market, competitors, and company goals. Points of differentiation from competitors to establish an appropriate and differentiating brand
      - Understanding customers. Creating and defining a brand. Choosing a determined niche.
      • 16:00-19:00 h. Unit 3. Tourism and Catering.
        - Eating and drinking habits in Galicia and around the world.
        - At the restaurant.Making requests. Designing and planning menus. The food and beverage service employees.
        - Traditional and modern cuisine. Intercultural experience from a local point of view.
        - Wine and food as a window onto a variety of cultural, social, political and economic issues throughout the world and Galicia.
        • Alexandre Fernández Ramos Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
    • viernes, 1 de diciembre
      • 16:00-21:00 h. Unit 4. The local Tourism Industry
        - The development oftourism in Galicia. Overview of tourism performance.
        - Factors that facilitate the development of tourism in Galicia.
        - Trends in inbound tourism market. Geographic, demographic, psychographic and socio-economic aspects.
        - Natural resources and sustainability.
        - Galician patrimony. Value enhancement strategies.
        • Alexandre Fernández Ramos Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
    • sábado, 2 de diciembre
      • 10:00-14:00 h. Unit 5. Wine as a Tourism Resource.
        - Introduction to wine history. Main winemaker countries nowadays.
        - Different marketing strategies regarding wine.
        - Consumption and purchase of wine near the source.
        - Organized wine tours, wine festivals and other special events. Examples in Galicia.
        -  Wine tourism strategy and the making of a unique experience for the tourist. Different winetours and their possibilities as an alternative tourism
        -  Wine management and tourism education customized to the particular demands of global wine trade from a local environment.
        - Domestic wine industries. Wine as a product to attract a high-quality tourism. Galician potentialities.
        - Understanding the importance of marketing in the current wine market.
        - The business of wine. Galician wine areas,trade structures, wine marketing, wine merchandising, viticulture, winemaking,wine styles, and professional evaluation techniques in sales and merchandising,distribution, marketing, import/export and consulting.
        • Alexandre Fernández Ramos Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
      • 16:00-19:00 h. 6. Guided tour into a wine cellar.
        Practical experience in tasks which will provide the participants with the chance to discover the foundations of winemaking, grape processing, and wine analysis from a local perspective.
        Enrolled participants will visit a wine cellar with a longfamily tradition in the wine world, cultivating vineyards that pass from generation to generation. The winery will have the most modern facilities for a careful vinification: pneumatic press, stainless steel tanks for controlled fermentation, refrigeration equipment for stabilization in isothermal barrel,and other elements necessary to obtain high-quality wines from the Denomination of Origin Valdeorras.
        • Alexandre Fernández Ramos Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
    Dirigido por
    Aurelia Carranza Márquez
    Profesora Ayudante Doctor
    Coordinado por
    Teresa Cereijo Seijo
    Licenciada Filología Inglesa
    Ponente
    Alexandre Fernández Ramos
    Diplomado en Turismo y Grado en Estudios Ingleses
    Dirigido a
    Este curso está orientado a todas aquellas personas que tienen relación con el mundo del turismo en su ámbito de trabajo, así como a estudiantes y aficionados que desean recibir una formación especializada y específica en todo aquello que concierne a la gestión sostenible del turismo y el conocimiento de la lengua inglesa con fines profesionales. En particular, el curso se dirige a:
    • Todas aquellas personas interesadas en convertirse o adquirir los conocimientos profesionales relativos al inglés con fines turísticos.
    • Profesionales del sector turístico interesados en profundizar sus conocimientos de inglés con un fin profesional.
    • Licenciados y Graduados en turismo, periodismo y humanidades en particular, y de forma genérica a todos los titulados, interesados en el desarrollo profesional vinculado al mundo del turismo.
    • Personas interesadas en desarrollar un turismo sostenible.
    Titulación requerida

    NIVEL DE INGLÉS: B1

    Metodología
    Se prevé una duración de 30 horas, entre contenidos teóricos y prácticos, y una serie de trabajos autónomos a llevar a cabo por cada alumno en sus respectivos domicilios. 
    Trabajo autónomo del estudiante: 6 horas
    Horas presenciales: 24 y horas online: 6.
    Colaboradores

    Patrocina

    Deputación Provincial de Ourense

    Colabora

    Concello de A Rua
    Más información
    Aula A Rúa
    Colegio "Manuel Respino"
    32350 A Rúa de Valdeorras Ourense
    988 336 038 / info@a-rua.uned.es